Про розгляд звернень громадян з питань захисту прав споживачів

  • 218

 Зараз багато говорять про те, що законом передбачений захист прав споживачів. Але куди насправді звертатися громадянам у подібних ситуаціях і як діяти, знають далеко не всі. Отже, що ж робити  та  куди звертатися, якщо продавець порушує права, підсунувши неякісний  товар?
      Задля ефективного захисту своїх прав завжди  вимагайте  у  продавця  документ, який засвідчує факт придбання вами товару (фіскальний чек).

     Спори  між  споживачами  та  продавцями (виконавцями  робіт, надавачами  послуг) можуть  бути  вирішені  шляхом  переговорів, для  чого насамперед необхідно звернутися до продавця (керівника юридичної осо­би, фізичної особи-підприємця) з вимогою про усунення  недоліку.

      Звернутись Ви маєте право усно або письмово, але  краще претензії, вимоги до продавця чи виробника товару, вико­навця послуг висувати  в письмовій формі  та  залишити собі копію заяви-скарги із позначкою про те, що її прийняли.

      У зверненні слід зазначити: дату купівлі товару; наявність розрахункового документа, що підтверджує факт купівлі-продажу товару; описати дефект, що проявився і викласти свою вимогу;  дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (серія і номер паспорта, дата і місце його видачі); дані про товар (найменування, фабричний, (серійний) номер, артикул, дата продажу, вартість на дату продажу);  суму сплачених за товар коштів.

      У разі  відмови продавців прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом того, що вкладено в поштовий конверт.

      Якщо ж  безпосереднє  звернення  до  продавця  не  дало  Вам бажаних  результатів (наприклад, заява  взагалі  не  була  розглянута, не  було  надано  відповіді на  неї  чи  вона  виявилась  необґрунтованою  чи  незаконною, проведені переговори із  закладом, де  придбали  товар, не завершились  задоволенням ваших  вимог), ви  можете  звернутись  за  захистом  своїх  прав  до  суду  або  до  державного органу  у  сфері  захисту  прав  споживачів з  обов’язковим  наданням  відповідних  підтверджувальних  документів.

      Для громадян  нашого  району таким державним  органом є Головне  управління  Держпродспоживслужби в Житомирській області.

      Порядок розгляду звернень громадян у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Житомирській області визначений Законом України «Про звернення громадян» та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.

      Згідно з положеннями вказаних законодавчих актів передбачено, що звернення можуть бути усними чи письмовими.

      Письмове звернення:

• надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до вимог законодавства  (10002, м. Житомир, вул. Гагаріна, 55)

• надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення):  udss.ol@ukr.net,  g.upr@zt-dpss.gov.ua,  skargi-zhitomir@ukr.net.

      Усне звернення викладається громадянином:

• на особистому прийомі згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області та керівниками його територіальних структурних підрозділів;

 • за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначений телефон «гарячої лінії»: (0412)43-18-42, (0412) 43-89-84,  044-364-77-80, 050-230-04-28;

     Вимоги до звернення визначені ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»:

• У зверненні зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

• Письмове звернення має бути надруковано або написано від руки чітко, підписано заявником (групою заявників) із зазначенням дати.

 • В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями. Усні звернення, які надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», вважаються анонімними та не підлягають розгляду.

       Додаткова інформація  висвітлена  на  сайті  Головного  управління  Держпродспоживслужби  в  Житомирській  області zt-dpss.gov.ua

        Надання  консультативної  та  практичної  допомоги  громадянам Овруцької, Словечанської  та  Гладковицької  територіальних  громад  при  оформленні  звернень, що  стосуються  захисту  прав  споживачів,  забезпечують  також і спеціалісти  Коростенського  районного  управління   за  адресою вул. Гетьмана Виговського,12, м. Овруч.