Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України

  • 68

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

Витяг з Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України затверджений Міністерством транспорту України від 19.02.98 № 54 Отже, аби запобігти нещасним випадкам громадян, необхідно дотримуватися наступних правил.        

Категорично забороняється ходити по залізничних коліях та переходити через них в місцях, не призначених для цього. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки по пішохідним мостам, переходам, тунелям, переїздам тощо. На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики „Перехід через колії”.    

При наближенні рухомого складу не можна перебігати через залізничні колії. Треба знати і завжди пам’ятати, що поїзд, який рухається зі швидкістю 80-100 км /год, проходить за 1 секунду відстань від 22 до 30 м.   

Очікуючи поїзда на пасажирській платформі, потрібно знаходитися на відстані не ближче 0,5 м від краю платформи або 2 м від крайньої рейки. Необхідно уважно прислуховуватися до об’яв, які робляться на станції по гучномовному зв’язку, про прибуття та відправлення поїздів. При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.    

Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити колію дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі та місячно- білому світлі переїзної сигналізації. При відсутності шлагбаума та сигналізації ( коли переїзд не охороняється ) перед переходом колії необхідно впевнитися, що до переїзду не наближається поїзд або локомотив, вагон, дрезина тощо. Якщо поїзд стоїть, - не можна пролізати під вагонами, треба його обійти з голови чи хвоста на відстані не ближче 10 метрів. При цьому треба уважно дивитись, що діється на сусідній колії, щоб не потрапити під зустрічний поїзд.   

Також не можна наближатися до дротів контактної мережі, що розташовані над залізницею, на відстань ближче 2 метрів, тобто не перелізати через вагони. Треба знати і завжди пам’ятати – ці дроти знаходяться під напругою більше 27 тисяч вольт. Якщо такий дріт обірвався, до нього не можна наближатися на відстань ближче 10 м, щоб не бути ураженим електричним струмом. Виходити з такої небезпечної зони треба малими кроками, які не перебільшуватимуть довжину вашої ступні. Сподіваємося, що ці дуже прості поради допоможуть зберегти життя і здоров’я наших громадян.     

Так, станом на 01.10.2024 на об’єктах залізничної інфраструктури регіональної філії, внаслідок наїзду залізничним рухомим складом, падіння з нього, ураження електричним струмом отримали травми різного ступеню тяжкості 102 громадянина України, з яких 70 осіб із смертельним наслідком. Електрострумом уражено 6 громадян, з них 2 зі смертельним наслідком. За звітний період травмовано 9 дітей віком до 16 років, в тому числі 5 - смертельно.  

За аналогічний період 2023 року на регіональній філії, було травмовано 76 громадян України, з яких 51 особу із смертельним наслідком. Електрострумом уражено 8 громадян, з них 3 - смертельно. Травмовано 8 дітей віком до 16 років, в тому числі 3 - смертельно.  

Кількість випадків травмувань у 2024 році у порівнянні з 2023 роком збільшилася на 34,2 % (26 осіб), а смертельного травмування збільшилася на 37,2 % (19 осіб).  

Із загальної кількості травмованих у 2024 році громадян, в межах Житомирської області отримали травми різного ступеню тяжкості 8 громадян, з яких 5 осіб із смертельним наслідком.  

Залізничний транспорт є невід’ємною частиною нашого життя. Але не всі громадяни пам’ятають про те, що залізниця є зоною підвищеної небезпеки та потребує пильності та уваги.  

Деякі громадяни, нехтуючи Правилами безпеки громадян на залізничному транспорті України, наражають на небезпеку себе та оточуючих, а також змушують машиністів локомотивів вдаватися до екстреного гальмування та зупинки поїзду порушуючи графік руху поїздів, а найголовніше, може привести до аварії та нещасних випадків.  

Проаналізувавши допущені у 2024 році нещасні випадки, було встановлено, що усі випадки травмувань сталися в місцях, заборонених для проходу громадян. Суспільно небезпечні наслідки настали через порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, в тому числі, ймовірного скоєння самогубства (відповідно до пояснень машиніста та помічника машиніста).  

За кожним з цих випадків – людське горе, а цього можна було б уникнути, аби громадяни дотримувалися простих вимог викладених у Правилах безпеки громадян на залізничному транспорті України, розроблених спеціалістами Міністерства транспорту України, які є обов’язковими для всіх без виняткугромадян.  

Для залізничників пріоритетом в роботі є збереження життя та здоров’я людей.  

Регіональною філією вживаються усі необхідні заходи для попередження випадків травмування громадян на об’єктах залізничної інфраструктури. Так, на станціях проводиться регулярне сповіщення громадян про наближення та відправлення поїздів, проведення маневрових робіт, забезпечується наявність наглядної інформації про небезпеку при знаходженні на залізничних коліях, оголошується інформація стосовно дотримання Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, забезпечується утримання залізничної інфраструктури у належному стані.  

Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас, долучитися до проведення профілактичних заходів з недопущення травмування громадян України на об’єктах залізничної інфраструктури шляхом використання медіа простору через мережу Інтернет і засоби масової інформації.  

Зі свого боку регіональна філія висловлює готовність до подальшої
співпраці на підставі відповідності взаємних дій чинному законодавству
України.